WiFi NVRAM WARNING: ERR 0x10 (Cara Penyelesaian)

5:56 PTG



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh para blogger..

Aku ingin berkongsi sedikit dengan korang bagaimana cara untuk menghilangkan WiFi NVRAM WARNING: ERR 0x10 di smartphone korang. Sebelum itu, isu ini selalu terjadi selepas korang format@flash smartphone kan? Sebab isu ini pun pernah terjadi pada aku juga, haha oleh itu lebih baik aku buat satu entri di blog untuk senang aku rujuk bila isu ini terjadi lagi. Disamping itu, boleh berkongsi ilmu dengan korang juga kan.

Penting: Pastikan smartphone korang sudah ROOT.
Sila muat turun fail-fail dibawah dahulu:-

Korang boleh ikut langkah-langkah seperti dibawah:-
  1. Buka aplikasi root explorer dan pergi ke path ini root/data/nvram/APCFG/APRDEB
  2. Cari fail ini WIFI, WIFI_CUSTOM dan delete kedua-dua fail itu
  3. Ekstrak fail dari Wifi Fix.rar dan pindahkan ke path ini root/data/nvram/APCFG/APRDEB
  4. Reboot smartphone korang
  5. Klik pada wireless setting untuk memastikan error NVRAM sudah hilang
Aku sudah cuba kat smartphone Lenovo A850. Memang Terbaik!

Harap-harap entri ini dapat membantu korang yer. 

Sharing is Caring

You Might Also Like

0 comments


Tentang Blog

KSP
Blog ini dijaga oleh Md.Shahril.Bertujuan untuk berkongsi info-info berguna dengan para blogger yang lain.

Para Blogger